Zenit-wiki
Advertisement
Balor szeme borito.jpg

A Balor szeme a sorozat 2. kötete.

Fülszöveg[]

Gyárfás Zoltán bár régészeti tanulmányokat folytatott, végül a színművészetin diplomázott. Miután ráunt a szinkronizálásra és belefáradt az éjszakai pincérkedésbe, merészen repülőgépre száll, hogy meghódítsa Hollywoodot. Kitartása gyümölcsözőnek bizonyul. Egy aukciós házban kell eljátszania a régiségszakértőt. Aztán egy szombat reggel csinos, vörös hajú lány tűnik fel, és Zoli hamarosan egy műkincsrablás kellős közepébe csöppen: hol latin utcai gengszterek, hol öltönyös biztonságiak üldözik. Utóbb kiderül, mindennek köze van egy rejtélyes gyilkossághoz és egy ősi kelta ereklyéhez. Különös események követi egymást, a valóság és legendák határai elmosódnak, míg végül Zoltán kénytelen szembesülni a ténnyel, hogy az ősi Atlantisz örökösei és az ír mondák tündérei éppúgy részei hétköznapjainak, mint a jég a poharában vagy a füle mellett elsuhanó lövedékek.

Részlet[]

"A mélybordó, platós terepjáróban négyen ültek: a Shield három embere és Anthony Sanders, a Shingles Arts biztonsági főnöke.
– Azt mondod, színész? – kérdezte Malcolm, aki a kormány mögötti ülésen foglalt helyett, Sanders oldalán.
A volt nyomozó kifelé nézett az ablakon. Éjfél körül járt az idő, magányosan suhantak az autópálya betonszalagján, az utcai lámpák fénye alatt. A félig letekert ablakon kellemes hűvös csapott az arcába, szíve szerint elmerült volna a gondolataiban, semmi kedve nem volt beszélgetni. Fújt egyet, erőt vett magán, és gépiesen válaszolt.
– Igen. Magyar, huszonhárom hónapja él nálunk. Színészkedik, és mellette a Shingles Arts műkincsszakértőként alkalmazza. Hamarosan visszatér Európába.
– Ezt kétlem – jegyezte meg epésen a volánnál ülő kopasz Stock.
– Esetleg zsákban – szellemeskedett az anyósülésen terpeszkedő, óriástermetű Peterssen. Társára nézett, és mindketten felröhögtek.
Sanders nem értékelte a humort, ahogy a párost sem. Azok közé tartoztak, akik fegyverben és nyers erőben mérték az emberek értékét, és mert rendelkeztek ezekkel, mások fölé képzelték magukat. Sosem társult volna velük, de a szükség rákényszerítette. Gallaghertől, a Shield főnökétől ígéretet kapott arra, hogy kártalanítják a galériát, ha segít előkeríteni a színészt. De nem csupán ezért tartott velük. Látszatra minden Zoli bűnösségét igazolta, ennek ellenére nehezére esett elfogadni, hogy a magyar színész részese lett volna a rablásnak. Jó emberismerőnek gondolta magát, és valóban ritkán tévedett. Otthagyta ugyan a rendőrséget, de nyomozói tapasztalatai megmaradtak. Ez a sztori pedig nem állt össze kerek egésszé, az ösztönei azt súgták, valami nagyon nincs rendben.
– A dárdahegyért megyünk – emlékeztette a társait Malcolm. Megfontoltabb, józanabb volt a másik kettőnél. – Gallagher nem akar feltűnést, fegyverhez csak akkor nyúlunk, ha feltétlenül szükséges. A fickó garantáltan a hűvösön végzi, és hamarosan megismeri a fekák szeretetét. Testközelből."

Advertisement